Nem mindegy, hogy fogyókúra vagy életmódváltás

A különbség azok között, akiknek sikerül leadniuk néhány kilót, és azok között, akiknek nem, legtöbbször abban rejlik, hogy apró változtatásokat hajtanak végre, és ezeket minden nap megismétlik. Sokan csak a fogyókúrára koncentrálnak, mivel ez egy meghatározott időre szól, és alig várják, hogy visszatérjenek a régi életükhöz.

Ennek azonban negatív hatása szokott lenni, és a keményen leadott kilók azonnal visszaugranak. Sokkal jobban járunk, ha inkább az életmódunkat elemezzük, és apró lépésenként változtatunk rajta. Nézzük meg a legjobban működő tippeket!

A korai vacsora előnye

Számos kutatás azt mutatja, hogy jó szokás a fogyáshoz, még a hasi területről is, ha korán vacsorázunk és késleltetjük a reggelit. Ha nincsenek orvosi ellenjavallatok, akkor segít meghosszabbítani az étkezés nélküli órákat, ha az idő nagy részében alszunk. Ez azt jelenti, hogy korán kell vacsoráznunk, és minél később kell reggeliznünk. Egyesek a reggelit is kihagyják és csak délben kezdik el az étkezést. Az is hasznos, ha ezt csak havonta pár alkalommal végezzük el, hogy segítsük a szervezetünk öntisztítását.

Minden étkezéshez együnk valami nyerset

Ha mindig megfőzzük az ételt, túlságosan megkönnyítjük a szervezet számára az emésztést, így nem kell erőfeszítést tennie. A nyers zöldségek fogyasztása viszont általában kevesebb nettó kalóriát biztosít, mivel a szervezetnek többet kell felhasználnia az anyagcseréhez. Ráadásul minden tápanyaghoz hozzájutunk, és hamarabb jóllakottnak érezzük magunkat. Az is jó ötlet, ha a kedvenc filmünk mellé pattogatott kukorica helyett egy kis répát rágcsálunk.

Vezessünk saját bűn naplót

Reggel egy csoki, délben egy chips, este megint egy csoki. Mire elérkezik a lefekvés ideje, már nem fogunk emlékezni, hogy hányszor estünk kísértésbe. Mi a megoldás? A bűn-napló kő keményen leírja, hogy mikor mennyi édességet fogyasztottunk, így könnyebben rajta kapjuk magunkat. Írjuk le egy füzetbe vagy a telefonba, hogy hányszor eszünk extra kalóriát. Az is segíteni szokott, ha az aktuális érzelmi állapotunkat is lejegyezzük, mert így látni fogjuk, ha a stressz vagy a szomorúság miatt többet fogyasztunk az átlagnál.

Tegyünk több zöldséget a napi menübe

Ez az egyik első dolog, amit meg kell tennünk, ha szeretnénk néhány kilótól megszabadulni: növeljük a napi zöldség fogyasztásunk mennyiségét. Számos kutatás kimutatta, hogy még azonos kalóriabevitel esetén is azok, akik több zöldséget esznek, jobban csökkentik a súlyukat. Ha betartjuk ezt a szabályt, minden más sokkal könnyebb lesz! Tarthatunk húsmentes, szénhidrát mentes napokat, és akár játékként is felfoghatjuk.

Legyen egy varázskarkötőnk

Ezt a trükköt a francia nők használták évtizedekkel ezelőtt: színes szalagot kötöttek a derekukra (a ruhájuk alá), hogy emlékeztessék magukat arra, hogy ne egyenek túl sokat. Nekünk nem muszáj ezt alkalmaznunk, karkötő formájában is működik. Válasszunk egy bizonyos színt vagy formát, amit csak és kizárólag figyelmeztetés céljából használunk. Akárhányszor meglátjuk a csuklónkon a karkötőt, eszünkbe fog jutni, hogy nem ehetünk annyit. Lényegében ez egy jelképes megoldás, azonban az érzelmünkre hat, ami az életmódváltás alapja.

Kombináljuk a fűszereset és az édeset

Ahhoz, hogy elkerüljük a kísértést, hogy olyasmit együnk, amit nem szabad (kenyér, péksütemény vagy keksz), egy nagyon jól működő trükk, hogy a fűszeres ételeket olyan falatokkal kombináljuk, amelyek édesebbek, például kukoricával vagy sütőtökkel. Így, amikor nehéz napunk van, elnyomjuk a késztetést, hogy olyan ételeket együnk, amelyek nem illenek hozzánk.

Egyéb tanácsok a sikeres fogyókúráért

A MedlinePlus még több tanácsot gyűjtött össze:

  • csak tányérból együnk
  • mindig legyen biztos tervünk
  • miközben eszünk, ne nézzük a tévét
  • először az egészséges ételeket fogyasszuk
  • álljunk rá többször a mérlegre
  • használjunk applikációkat vagy jegyzetfüzetet

Az a legfontosabb, hogy ne próbáljunk meg nagy változásokat elérni. A szokások – különösen az étkezéssel kapcsolatban – biztonságot adnak nekünk. Ezért van az, hogy amikor egyik napról a másikra próbáljuk megváltoztatni őket, kudarcot vallunk. A megoldás a hozzáállásunkban és az ismétlésben rejlik, ha elég kitartóak vagyunk, akkor szokássá válnak majd.

Semmi sem számít jobban, mint a hozzáállás

A hozzáállás mindent megváltoztat, mert semmi sem erősebb, mint az önmagunkhoz és másokhoz való hozzáállásunk. Ez a hozzáállás fogja meghatározni a motivációnkat és a sikereinket, vagy a kudarcunkat.

Ha nincs motivációnk és megfelelő elhatározásunk, nem fogunk tudni változtatni. Ilyenkor a kudarc nem létezik, a lényeg, hogy ne adjuk fel. Lehet, hogy az első pár napban nem bírjuk ki csokoládé nélkül, de ha tovább küzdünk, akkor sikerülni fog. Ilyenkor a frusztráció pozitív dolog, mivel még jobban motivál minket.

Koncentráljunk a fogyásra, érezzük a vágyat iránta, és kérdezzük meg magunktól, hogy mennyire akarjuk. Ezután ismerjük el, hogy képesek vagyunk rá. Ne akarjunk gyorsan a végére érni, élvezzük a folyamat minden egyes állomását.

Megosztás

Az alábbiakat olvastad már?

A biztonságérzet hiánya az egészségre is hatással van

2022. június 19.|

Egy hosszú iskolai, munkahelyi vagy hétköznapi nap után nincs is annál megnyugtatóbb, mint hazatérni, hogy kipihenjük magunkat. A saját térnek a nyugalomról kellene szólnia, azonban sok ember feszengve várja az estét.

Digitális nomád kisokos kezdőknek

2022. május 24.|

Digitális nomádnak lenni az egyik legtöbbet hallott gondolat manapság, amikor az életmódról, az új munkaparadigmáról vagy a jövő szakmáiról beszélünk. Bár itt-ott halljuk ezt a kifejezést, nagyon kevesen tudják, hogy mit jelent digitális nomádnak lenni

Vásárlás, felújítás, eladás – az ingatlanpiac lehetőségei

2022. május 24.|

Az ingatlanpiac állandó mozgásban és fejlődésben van. Vannak időszakok, amikor az ingatlanárak stagnálnak, sőt egyes területeken még csökkennek is. Azonban általánosságban elmondható, hogy amikor a gazdasági helyzet stabilizálódik, az árak ismét emelkedi szoktak. Ez az,